- Barajar
ActivarDesactivar
- Alphabetizar
ActivarDesactivar
- Frente Primero
ActivarDesactivar
- Ambos lados
ActivarDesactivar
- Leer
ActivarDesactivar
Leyendo...
Cómo estudiar sus tarjetas
Teclas de Derecha/Izquierda: Navegar entre tarjetas.tecla derechatecla izquierda
Teclas Arriba/Abajo: Colvea la carta entre frente y dorso.tecla abajotecla arriba
Tecla H: Muestra pista (3er lado).tecla h
Tecla N: Lea el texto en voz.tecla n
Boton play
Boton play
36 Cartas en este set
- Frente
- Atrás
POV
|
definir el punt de vista que conecta amb allo que sent el personaje
|
Dissenyador de so
|
crea,
mescla integra sons a l'historia |
eines creatives
|
teleobjectiu: vuele les coses d'una perspectiva difererent
Plans generals distants: sentir totalisant del espai Angulaciño extrema de plans, cámara lenta, moviment de camera |
per potenciar el so
|
subjectivitat vs objectivitat subjectiva
tenir essai de so en el guió Localitzacions ofereixin factors sonors i visuals |
Finalista del disseny sonor
|
1-evovar SENTIMENT
2-establir RITME 3-espai GEOGRAFIC 4-clarificar ARGUMENT 5-definir PERSONATGE 6-CONECTAR IDEAS 7-potenciar REALISME 8-ptenciar AMBIGUETAT 9-fpcalitzar en DETALLS 10-localitzar espiar en TEMPS 11-SUAVITZAR CANVIS bruscos 12-emfatitzar TRANSICIÓ 13-DESCRIURE un espiar 14-EXAGERAR acció |
tipus d'efectes?
|
Efecte directe
Foley Ambient Efetecte dissenyat off-on screen |
Com fer analis sonor
|
quan entra el so
narrativa, expressiva o descriptiva significa i efecte diagetic o no diagetic clars o amb reverberació |
qualitats del so
|
-Greu o agut
intestinal alta o baixa clareada ritme (lent o més ràid) durada temps que triage en formar-se el so DecaÏment |
que és el so saturat
|
ona forta que fa que es ditersioni tot, es modifica amb els nivells de so
|
a quan hẻm de evitar que arriben els mediators d'audio?
Dialegs a quin están |
0 i -18
|
Freqüencies a que bandes somes sensibles
l'oida a que esta preparada a escoltar |
250 hz-46khZ
20hz-20khZ |
Que mesura el Herz
Que mesura el decibel |
freqüències
Amplitud |
ROLS RODATGE
que fa producción de so postproducción de so mescles finals |
-Perxes
-Ajudant de so -Mesclador/enregistrador -Supervisor -Editor de diales Fx, ambient I musica -Foley -Compositors -Mezclador |
FASES RODATGE
preoporduccio produccio postproducció |
-analisis guió literari
-Mapa sonor Gravacio dialegs i ambients foley FX edició dialegs Mescla |
Preproducció
|
1-Primera lectura de guio literari
2-segona lectura destacan: objectes, entrou,emocions, transicions, contrars presents en naracció 3-Creacio mapa sonor |
mapa sonor
|
1-sons concrets
2-ambients 3-paraules claustrofóbico 4-transicions 5-sons musicals 6-musica 7-veu |
microfons
|
dinàmic: pillen el so
condensador: necesitan amplificador |
micro estereo
micro mono |
angles 90ª, per gravar so ambient, posición XY
micro solapa o cano, una sola capsula |
quina tipus de cablejat hi han
|
Balancejat (dues anelles)
no balancejat |
auriculars
|
Oberts (estudi): scroll surt fora
tancats (rodaje), t'atenua |
gravadores de so professional
|
-Multiples entrades mic/level amb possibilitat de +48v o +12V
-Led indicadot clipping (indica quan està gravant) -Filtratge freqüències (EQ), atenuador (Pad), compensador -Monitorització en solo dels canals -Diverses opcions d’enregistrament (SD + intern), dues tarjetes -Diverses freqüències de sampleig i número de bits (qualitat de gravació): 48KHz i 24 bit (mínim 16), important desactivar stamina i mai conectar el micro en pre-rec -Generador de Timecode |
normes a l'hora de gravar
|
1. Parar tots el diapositius mecànics i elèctrics
2. Finestres i portes tancades (minimitzar sons no desitjats – ‘pan off’) 3. Seleccionar l’horari de rodatge que s0ajusti al menor soroll ambiental 4. Controlar que ningú de l’equip parli 5. El perxista i el mesclador han de formar part dels assajos 6. Fer un test de gravació 7. Utilitzar la perxa des d’una posició elevada (sobre el cap) 8. Vigilar a no fer cap canvi brusc de perspectiva sonora 9. Informar del contingut de la pressa del so o de wild track 10. Capturar wild lines dels actors un cop acabat l’enregistrament de l’escena 11. L’equip ha de minimitzar el seu moviment el màxim possible per no generar soroll 12. Vigilar amb l’atrezzo (rellotges de polsera, joies etc.) que emet soroll 13. Sempre deixar temos abans o després de l’escena de enregistrar ‘room tone’ (sempre 2 minuts de so d’ambient per si de cas) |
recursos per postproducció
|
pistes enregistrâtes de producció
wild tracks Foley Samplers I sintetizadors llibrerires de so |
room tone
|
Este es el sonido natural que una habitación “hace” a partir de los reflejos naturales de la habitación
|
ambients
|
Aquí, debes recopilar el ambiente general –atmósfera– para poder subsanar cualquier brecha en la postproducción. Por ejemplo un restaurante.
|
wild tracks
|
Un wildtrack puede ser tanto un sonido específico dentro de un determinado espacio, como una línea de dialogo que quieras parchear en postproducción. Por ejemplo: “doblar” al actor tomándole su línea de dialogo otra vez. Esto sería un wildtrack, por ejemplo.
|
buzz track
|
Puede ser cualquier sonido que no necesite grabarse en sincronización y, por lo general, será un objeto, por ejemplo un refrigerador
|
Volum o SPL
|
60-63 dB: nivells de diàleg
90-100dB: nivell efectes de so molt puntuals 40dB: nivell de so de fons-ambient 20-25dB: nivells de so música-fons bada sonora |
gravacio estereo
|
• Shotgun, micro cano MONO
• Xy la més polivalent, un entremig entre una mica direccional i tambe el pots focalitzar • Ms: capsula direccional, a postproducció pots decidir si vols que el so sigui més obert o tancat • Biniaral: bidireccionals ficats a l’orella. Sensació ASMR • VR, amb una conferció matemàtica agafa una esfera global. So 360º un pla. • Special audo 4 canals, dos per davant i dos per darrere. |
BRODCAST
grabación i edicio |
• -6dBFS: Internet
• -18dBFS: Tv • -20dBFS: Cinema |
BROADCAST
Rang dinamicé |
• 6dB: Internet
• 12dB: Tv • 20-30dB: Cinema • 120dB: Vida quotidiana |
com es pot normalizer el volum
|
-nivell de límit (dBFS): que les senyals puntuals no sobrepassin un topall.
-nivell global (LUFS): que el volum global no sobrepassi un topall. |
Mesures de volum
|
ITU-R BS 1770 (LKFS) vs EBU R128 (LUFS)
Són estàndards per normalitzar el volum del contingut broadcast que s’emet a TV i es basen en algoritmes que mesuren el volum global d’un programa -Nivell broadcast: -23 LUFS (Loudness Units Full Scale) -Nivell web: -16 LUFS |
limitador
|
El limitador és un efecte sonor que ens permet establir un sotre (out ceiling) més enllà del qual no es podrà enfilar cap so.
El limitador també acostuma a tenir un control de guany, que ens ajuda a modificar el volum global de la mescla per tal d’assolir el nivell adequat. Seria l’últim efecte que aplicaríem en la cadena d’efectes de l’edició sonora. |
normativa tv3
|
• Codificació: PCM WAV estèreo (EBU R85) Freqüència mostreig: 48 Khz Bits per mostra: 16 bits
• Requisits qualitat tècnica: - El contingut dels dos canals d’àudio ha d’estar en fase. Nivell de referència (AL): -18 dBFS (1 kHz) • Nivell mitjà de sonoritat “Programme Loudness”: -23 LUFS “Loudness Unit, Referenced to Full Scale” amb una desviació màxima de +1 LU “Loudness Unit”. • Nivell de pic real màxim permès: -1 dBTP “Maximum Permited True Peak Level”. • Nivells mesurats amb un sistema que compleixi amb la recomanació ITU-R BS. 1770. |
NORMATIVA TV1
|
• El Nivel de Sonoridad de Programa se normaliza a -23.0 LUFS. La tolerancia es generalmente ± 1.0 LU.
• La medida debe ser realizada con un medidor que cumpla las recomendaciones dadas en los documentos UIT-R BS.1770-2 y UER Tech Doc 3341 (‘Modo EBU’ – además define el método de puerta descrito en la BS.1770-2). • El Máximo Nivel de Pico Real Permitido (Maximum Permitted True Peak Level) en producción es -1 dBTP. • Los Metadatos de la sonoridad deben establecerse para indicar -23 LUFS (para los programas que se han normalizado a ese nivel, tal y como se recomienda) |