• Barajar
    Activar
    Desactivar
  • Alphabetizar
    Activar
    Desactivar
  • Frente Primero
    Activar
    Desactivar
  • Ambos lados
    Activar
    Desactivar
  • Leer
    Activar
    Desactivar
Leyendo...
Frente

Cómo estudiar sus tarjetas

Teclas de Derecha/Izquierda: Navegar entre tarjetas.tecla derechatecla izquierda

Teclas Arriba/Abajo: Colvea la carta entre frente y dorso.tecla abajotecla arriba

Tecla H: Muestra pista (3er lado).tecla h

Tecla N: Lea el texto en voz.tecla n

image

Boton play

image

Boton play

image

Progreso

1/61

Click para voltear

61 Cartas en este set

  • Frente
  • Atrás
  • 3er lado (pista)
Diferenza entre inmigrante e estranxeiro
O nivel económico-cultural, cando é máis baixo está asociado coa palabra "inmigrante", e cando é máis alto, "estranxeiro".
Saldo migratorio
Diferenza entre os inmigrantes e os emigrantes.
En que inflúe unha crise? (Tanto no contexto social, político coma económico)
Nos fluxos migratorios e na convivencia intercultural.
Diferenza entre estereotipo, prexuízo e discriminación.
Estereotipo sería "as persoas emigrantes (p.e.) son perigosas".<br />
Prexuízo "teño medo das p.e.".<br />
Discriminación sería agredir a unha p.e.
Etnocentrismo.
Considéranse as prácticas culturais propias como as axeitadas para valorar outras. A cultura propia vese como "o natural" e o "civilizado".
Relativismo cultural
Baséase en ver as outras culturas comparándoas coa propia, usando a relatividade entre elas.
Pluralismo cultural
Existe un código moral e universal por encima de todas as culturas.
Diferencia entre exclusión, segregación, integración e inclusión.
Exclusión: selección elitista.<br />
Segregación: agrúpase ao diferente pero non se inclúe no grupo propio.<br />
Integración: Considéranse a todos igual pero con diferencia. Dentro do grupo propio están o grupo dos diferentes.<br />
Inclusión: Dereito á diferenza. Implica a toda a comunidade.
Diferencia entre sociedade multicultural e intercultural.
Multicultural: coexisten diferentes culturas.<br />
Intercultural: cooperan e conviven de xeito respetuoso.
Para que a educación sexa intercultural as políticas deben ser...
-Integrais: con políticas sectoriais coordinadas.<br />
-Emancipadoras: tamén de emerxencia.<br />
-Dirixidas a toda a poboación: é unha cuestión de cidadanía.<br />
<br />
Onde? En centros escolares, servizos municipais, terceiro sector
Educación intercultural: modelos teórico-prácticos. Cales son?
1. Educación compensatoria.<br />
2. Educación multicultural.<br />
3. Educación intercultural.
Educación compensatoria. Aspectos e en que deriva.
-Busca a asimilación do alumnado pertencente a unha minoría <br />
-Aspectos lingüísticos e o absentismo na escola.<br />
-Problema técnico, estrictamente pedagóxico.<br />
-Accións habituais: adaptacións curriculares, ***** compensatorios, aulas especiais, itinerarios "de segunda".<br />
-Diríxese exclusivamente á poboación inmigrante.<br />
<br />
Deriva en segregación.
Educación multicultural. Aspectos e en que deriva.
-Recoñécese o dereito á diferenza cultural.<br />
-Incorpórase no currí**** información sobre as culturas minoritarias.<br />
-programas bilingües.<br />
-Achegamento social e cultural pero non igualdade. Desigualdades sutís.<br />
-Risco de caer no "folclorismo pedagóxico". "currí**** do turismo" e limitarse aos típicos, reforza estereotipos. Reforza estereotipos.<br />
-Non considera relacións de poder entre cultura dominante e dominada (recoñecemento formal pero non real).<br />
<br />
Deriva na integración.
Educación intercultural. Principios e que busca.
Principios:<br />
-Dirixida a toda a comunidade educativa. É unha educación para á cidadanía plena, non para os culturalmente diferentes.<br />
-Incorpora as diferenzas culturais como parte do currí****. Forma parte do proceso educativo como elemento integrador.<br />
-Busca o respecto e a comprensión das culturas, dentro do marco dos Dereitos Humanos.<br />
-Loita contra as discriminacións e cuestiona as relacións de poder e opresión.<br />
-Implica cambios organizativos e de contido nos centros educativos.<br />
<br />
Busca a inclusión.
Factores de risco a ter en conta (educación intercultural)
-influencia de xénero<br />
-imaxe social reflectida<br />
-o risco de asimilación<br />
-alteración dos roles parentais/marentaid<br />
-falta de relación familia-escola
Factores de protección (educación intercultural)
-optimismo e altas expectativas da persoa inmigrante cara a educación<br />
-expectativas positivas das/os profesionais<br />
-pedagoxía actual relevante<br />
-importancia das asociacións étnicas e dos recursos humanod
Políticas sociais, educativas e culturais. Arguemntos
DA POLÍTICA ÁS POLÍTICAS, algo máis que unha transición do singular ao plural, a política son políticas sexa cal sexa a lectura que fagamos das súas concepcións e realidades.<br />
<br />
DA PTCA COMO IDEA OU CONCEPTO Á PTCA COMO PRÁCTICA "CÍVICA" COTIÁ. Unha dimensión fundamental para a vida en común, na construccuón dos valores democráticos e da condición cidadán.
2
A construción da cidadanía parte...
... da desigualdade.
Que posúe a política?
-DEMOCRACIAS<br />
-Un lugar, unha COMUNIDADE<br />
-Todo sistema político require un TERRITORIO<br />
-Onde vellos e novos PODERES entran en concurrencia<br />
-RELACIÓNS DE PODER (económico, mediático...)
Todo é política. A educación é unha práctica...
pedagóxica, social e política.
Protesta+proposta=
cuestionar e construír
Sincrónico e diacrónico.
Sincrónico: o que nos pasa neste momento<br />
Diacrónico: pasado e fututo
(pequeno esquema)
As políticas sociais, educativas e culturais son...
soportes fundamentais na articulación cotiá e histórica, diacrónica e sincrónica, de calquera sociedade... a través das cales os poderes públicos lexitiman a súa capacidade "democrática" de dar resposta ás necesidades e demandas da cidadanía, individual e/ou colectivamente.
Que é a política?
É a arte de gobernar a vida en comun, agrandando os espazos e tempos nos que proxectamos os nosos dereitos e deberes cívicos. E, con eles, a posibilidade de mellorarnos a nós mesmos e ás realidades que nos contronan... con logros considerados socialmente desexables.
Quen era Eleanor Roosevelt
A presidenta da ONU cando se elaborou a Declaración Universal dos Dereitos Humanos
Historia dos Dereitos Humanos
-IDADE MEDIA sistemas feudales➡privilexios vs desigualdades<br />
-CARTA MAGNA (1215) recoñece a liberdade individual fronte ao poder feudal<br />
-DECLARACIÓN DE VIRGINIA (1776) dereito á vida, á liberdade, á búsqueda de felicidade e á igualdade política<br />
-DECLARACIÓN DE DEREITOS DO HOME E DO CIDADÁN (1789) liberdade, igualdade, seguridade e resistencia contra a opresión.<br />
-REVOLUCIÓN INDUSTRIAL (s. XIX) acentúa diferencias e privilexios sociais<br />
-DECLARACIÓN UNIVERSAL DOS DEREITOS HUMANOS (10/12/48 París. ONU) París➡Dereitos de Ciro. dereitos civís, políticos, económicos, sociais e culturais para todo ser humano
Dereitos de Ciro
París
Historia dos Dereitos Humanos. Aspectos a ter en conta
-Os dtos xurdiron como resposta ó desenvolvemento histórico da sociedade.
-Conquista social de dtos➡Desenvolvemento integral e en plenitude, loitas sociais
-Responden a necesidades humanas, respectando a dignidade das persoas.
-Necesidade de repensar a realidade analizando e construíndo alternativas
-A Historia ha de entenderse como un proceso dinámico e constante.
-A conquista dos dereitos non é garantía para a súa permanencia
-Dereitos naturais vs. correntes de pensamento e estructuras políticas
-Identifican responsabilidades, deseñar instrumentos para a súa protección
Dereito
definición de dereito
6
humano
definicion de dereito
dereitos humanos. definicion
definir
O cilindro de Ciron
keksb
Xeracións dos Dereitos
1ª X: DEREITOS CIVÍS E PTCOS:necesidade de delimitar as competencias do Estado e do exceso de autoridade.
2ª X: ECONÓMICOS, SOCIAIS E CULTURAIS: esíxelle ó Estado que cumpra certas obrigas para satisfacer necesidades
3ª X: SOLIDARIEDADE concíbese a vida humana en comunidade
4ª X: DESENVOLVEMENTO benestar gobal e unidade na diversidade
4
1ª Xeración: Dereitos Civís e Políticos
-INTEGRIDADE: Dereito á vida
Dereito á integridade física
Dereito á integridade moral (identidade persoal, intimidade...)

-LIBERDADE: Liberdade física (non escravitude, circulación e residencia, asilo...)
Ideolóxica (Identidade persoal, espritual, manifestación da propia identidade, política...)
2ª X: Económicos, Sociais e Culturais
-PARTICIPACIÓN SOCIAL E ECONÓMICA: Traballo, Seguridade Social, Nivel de vida adecuado, cuidados e asistencia, libre sindicación e folga

-PARTICIPACIÓN CULTURAL: educación e cultura
3º X: SOLIDARIEDADE
autodeterminación dos pobos, á paz, ó desenvolvemento, á democracia, á integración, á información, ó medio ambiente equilibrado, á propiedade común, á asistencia humanitaria
4ª X: DESENVOLVEMENTO
-Benestar global-plena integración-igualdade supranacional-unidade na diversidade-
Caracteres dos DDHH
-Inmutable, histórico, procesal, absoluto, inalienable, sistémico, dialéctico, utópico, expansivo, universal.
10
Os DDHH son inmutables
inadmisible se se ten en conta o carácter histórico; inmutables no contido esencial dos mesmos)
Os DDHH teñen un carácter histórico
creación e adecuación-situacional-culturalmente determinados-correspóndense con determinadas estruturas socio-ptcas-non existe un catálogo definitivo
Os DDHH teñen un carácter procesal
-situación na orde normativa
-garantías procesales
-grao de elaboración
-proceso de evoución dos DDHH
Os DDHH teñen un carácter absoluto
-non son ilimitados
-non poden ser infrinxidos-->Estrasburgo
-adquírense por ser persoa
-ámbito normativo importante
Os DDHH teñen un carácter inalienable
irrenunciables-->rechazo e/ou denuncia: fe, patria...-->renuncia ó exercicio, pero non á titularidade
Os DDHH teñen un carácter sistémico
-existencia dun común fundamento
-unidade entre o fundamento e as garantías dos dereitos
-derivación de dereitos: xenéricos/específicos
-garantía dos Dereitos e efecto cadea
Os DDHH teñen un carácter dialéctico
Necesidade de establecer diálogos en todos os planos da reaidade social. DDHH recoñecidos estatalmente, cos esixidos socialmente...
Os DDHH teñen un carácter utópico
-crítica á racionalidade
-aspiración a convertirse en realidade-->autocrítica
-non institucional, existen na acción social.
Os DDHH teñen un carácter expansivo
-na concepción orixinal e no proceso de construcción
-desenvolvemento das diferentes xeracións de dereitos
Os DDHH teñen un carácter universal
-Preceptos éticos e xeralizados: criterios de racionalidade, dignidade humana, interpretación cultural

-Atenderá a varios planos; lóxico (racionalidade), temporal (historia), espacial (culturas)

-Normativo, moral e racional: o exercicio segundo cada xuridisción, xurden das necesidades, búsqueda da liberdade, igualdade, solidariedade e seguridade
Os DDHH como nación histórica e construción social. Argumenos
1. CAMBIAR A EDUCACIÓN NUN MUNDO QUE CAMBIA.
2.PASAR DAS PALABRAS AOS FEITOS "Tal vez sexamos a primeira xeración que consiga poñer fin á pobreza, máis pode que tamén a última que aínda teña posibilidades"
A cidadanía ten que ser...
global e local-->educación para todxs. DDHH. É posible educar a todxs para un desenvolvemento que sexa "sostible"? Movementos ecoloxistas: "tamos que pensar globalmente para actuar localmente".
Educación para Todos. Puntos clave
1. Un relato de longo percorrido histórico, como dereito e obxectivo dun milenio.
2. Educar a todxs ou da universaización da educación primaria como unha meta estimable, pero insuficiente.
3. Realidade vs expectativas da EpT no mundo: un "marco de acción" contrariado polos seus logros cotiás.
4. Os desafíos do futuro no horizonte 2030 dos ODS: 15 anos máis para cumprir a promesa?
EpT. Percorrido histórico
-Un movemento que se iniciou en 1990 na Conferencia Mundial sobre a Educación para todos en Jorntien, Tailandia.
-A partir desta Conferencia foi aprobada a Declaración Mundial sobre Educación para Todos (EpT).
-Ano 2000--> Foro Mundial sobre a Educación en Dakar, Senegal.
3 momentos clave
1990. Conferencia Mundial sobre a Educación para todos en Jorntien, Tailandia.
Representantes da comunidade internacional (155 países, así como representantes dunhas 150 organizacións non gubernamentais) acordaron "universalizar a educación primaria e reducir masivamente o analfabetismo para finais da década".
Declaración Mundial sobre Educación para Todos (EpT).
Satisfacción das necesidades básicas de aprendizaxe, poñendo énfase en que a educación é un dereito humano fundamental, instando aos países a que intensifiquen os seus esforzos para mellorala.
Ano 2000--> Foro Mundial sobre a Educación en Dakar, Senegal.
Un evento con 1100 participantes, 164 países. O Foro fixo un balance do feito de que moitos países estaban lonxe da acadar as metas establecidas na Conferencia Mundial sobre educación para Todos.
Identificaron 6 obxectivos para o 2015-->Marco de Acción Mundial de Dakar.
EpT. 6 obxectivos para o 2015-->Marco de Acción Mundial de Dakar.
1. Fomentar o coidado, desenvolvemento e educación da primeira infancia.
2. Universalizar a ensinanza primaria, obrigatoria e gratuita.
3. Promover a aprendizaxe teórica e práctica en beneficio da xente nova e dos adultos.
4. Reducir á metade o número dos analfabetos.
5. Suprimir a disparidade en 2005 entre nenos e nenas e lograr a igualdade en 2015.
6. Mellorar a calidade da educación.
Valor da educación e das aprendizaxes
Aprender a saber, a facer, a convivir e a ser
Coherencia entre os discursos teóricos e os prácticos:
Teñen que verse reflexados os primeiros nos segundos.
Obxectivos de Desenvolvemento do Milenio
1.Erradicar a pobreza extrema e a fame
2. Lograr a ensinanza primaria universal
3. Promover a igualdade entre os xéneros e a autonomía da muller
4. Reducir a mortalidade infantil
5. Mellorar a saúde materna
6. Combater o VIH/SIDA, o paludismo e outras enfermidades
7. Garantizar a sostibilidade do medio ambiente
8. Fomentar unha asociación mundial para o desenvolvemento
8
A pobreza pode ser...
-económica
-social (amigos)
-de oportunidades (escolas...)
-enerxética
etc.