- Barajar
ActivarDesactivar
- Alphabetizar
ActivarDesactivar
- Frente Primero
ActivarDesactivar
- Ambos lados
ActivarDesactivar
- Leer
ActivarDesactivar
Leyendo...
Cómo estudiar sus tarjetas
Teclas de Derecha/Izquierda: Navegar entre tarjetas.tecla derechatecla izquierda
Teclas Arriba/Abajo: Colvea la carta entre frente y dorso.tecla abajotecla arriba
Tecla H: Muestra pista (3er lado).tecla h
Tecla N: Lea el texto en voz.tecla n
Boton play
Boton play
15 Cartas en este set
- Frente
- Atrás
Ànima-cos
|
Dualisme antropològic.
Ànima immortal que infòn vida al cos mortal. Caracteristica de l'ànima: coneiximent de la veritat. Existència anterior. 3 parts. |
Coneixement
|
Episteme, contraposat a les opinions.
Coneixement de les Idees. S'hi arriba mitjançantla inteligència. Hi ha dos nivells. |
Dialèctica
|
Ciéncia suprema sobre les idees i les relacions entre elles, en especial la del be, l'unica capaç d'oferirnos veritable coneixement. És també l'ultim i proincipal ensenyament que reb el savi
Métode per a arribar al coneoxement de les idees. |
Discerniment
|
Nivell de coneixement intermedi entre opinio i intellecció.
Estat mental en el que es troba el matemàtic, que estudia objectes matemàtics, intelligibles, però còpies de l'idea del bé. |
Educació
|
Te com a finalitat educar l'ànima cap a l'àmbit de les idees, on troba el coneiximent de la veritat i el bé, apartant-la d'allò material.
Només les millors naturaleses poden ser educades (filòsofs governants) |
Empirisme polìtic
|
El just és allò que el poble pren per just.
Els sofistes investiguen els desitjos del poble i ensenyen als seus deixebles com han d'actuar si volen assolir l'èxit en política. |
Epistemologia
|
Teoria del coneixement. S'ocupa dels problemes relacionats amb el coneixement.
Plató defen la teoria de la reminiscencia, l'existència de veritats eternes i el dialisme epistemològic dins d'aquest camp. |
Essència
|
Quart disc d'Aspencat.
Naturalesa ultima i invariable, el veritable ser d'una cosa. Les essències de les coses son les Idees, de les quals les coses son còpies. |
Hipòtesi
|
Supòsit no demostrat. Tant en la dialèctica com en la matemàtica es parteix d'hipòtesi. La diferència es troba en el fet que la matemàtica pren l'hipòtesi com a certa a partir de la qual fa demostracions, i en la dialèctica hom posa sota crítica les seves hipòtesi, i modificant-les fins trobar una impossible de tombar per cap crítica, i arreplegue la vertadera essència d'allò que s'esta definint.
|
Idea del bé
|
Idea suprema que refresenta la màxima perfecció i per tant el més real.
Expressió de l'ordre i la unitat en el mon de les idees, totes les altres idees participen d'ella. El seu coneixementés l'ultim objectiu de l'educació filosòfica. |
Idees o formes
|
Realitats immaterials, trascendents eternes,immutables i conceptuals en les quals estan basats tots elsobjectes i coses materials.
Existeixen independentment de a ment humana. |
Imitació
|
Relació entre coses i idees.
Les coses sensibles són el que són en mesura que imiten o copien les Idees. |
Intellecció
|
Acte mitjançant el qual l'ànima capta les Idees.
Màxim grau de coneixement, en el que es troba aquell que accedix a les Idees. |
Intelligència
|
Organ mitjançant el qual podem coneixer la veritat, sempre i quan l'ànima s'encamine en la direcció correcta.
|
Justícia
|
Relacionada amb l'harmonia i l'equilibri.
A nivell individual es referix a l'harmonia entre les tres parts de l'ànima. En l'Estat es referix a l'harmonia entre les classes que el componen. La justícia en si és la idea de justícia. La justícia empíric és expressada a traves de lleis canviants en cada ciutat o època, imatges de la justícia. |