- Barajar
ActivarDesactivar
- Alphabetizar
ActivarDesactivar
- Frente Primero
ActivarDesactivar
- Ambos lados
ActivarDesactivar
- Leer
ActivarDesactivar
Leyendo...
Cómo estudiar sus tarjetas
Teclas de Derecha/Izquierda: Navegar entre tarjetas.tecla derechatecla izquierda
Teclas Arriba/Abajo: Colvea la carta entre frente y dorso.tecla abajotecla arriba
Tecla H: Muestra pista (3er lado).tecla h
Tecla N: Lea el texto en voz.tecla n
Boton play
Boton play
42 Cartas en este set
- Frente
- Atrás
Segons els principis estructurals de la persuasió clàssica, la capacitat persuasiva del discurs que es vincula a l'ús del raonament i l'argumentació és...
a. Pathos b. Kairos c. Logos d. Ethos |
c. Logos
|
Quina de les següents afirmacions NO és certa?
a. El discurs estableix una dialèctica amb l'entorn social b. El discurs implica dinamisme c. El discurs és el text o missatge d'una marca d. El discurs se situa en un context determinat i evoluciona |
c. El discurs és el text o missatge d'una marca
|
Quin dels següents no és un dels 7 principis de textualitat?
a. Intertextualitat b. Concisió c. Intencionalitat d. Coherència |
b. Concisió
|
Cuando nos advierten del calentamiento global y argumentan, en base a estudios científicos, que debemos hacer algo, ¿a partir de qué principio estructural nos están intentando persuadir?
a. Ethos b. Pathos c. Logos d. Persuasión |
c. Logos
|
Segons l'Elaboration Likelihood Model, quina ruta activen, principalment, els professors de "The Nomads" per convèncer el director perquè creï un equip de rugbi?
a. La ruta central, perquè l'intenten convèncer amb arguments raonats i és un públic altament motivat i amb les competències necessàries. b. La ruta perifèrica, perquè l'intenten convèncer amb arguments raonats i és un públic altament motivat i amb les competències necessàries. c. La ruta persuasiva, perquè l'intenten convèncer amb arguments raonats i és un públic altament motivat i amb les competències necessàries. d. La ruta central, perquè li fan creure que parlen de futbol americà per seduir-lo. |
a. La ruta central, perquè l'intenten convèncer amb arguments raonats i és un públic altament motivat i amb les competències necessàries.
|
Quin és un inconvenient de la utilització de la ruta perifèrica?
a. Requereix de gran esforç cognitiu per part del receptor b. Es basa en una reflexió argumentada de les idees i el contingut del missatge. c. És més difícil aconseguir canvis a curt termini d. Els canvis actitudinals són més dèbils i volàtils |
d. Els canvis actitudinals són més dèbils i volàtils
|
Quina de les següents opcions es tracta d'una característica de la ruta central?
a. Menor exigència cognitiva b. Canvi més volàtil c. Canvis actitudinals notables d. Menor resistència a missatges contradictoris |
c. Canvis actitudinals notables
|
Segons es descriu en Model Heurístic Sistemàtic de la persuasió, la ruta sistemàtica...
a. És comparable amb la ruta central de l'ELM b. És més raonada, anlítica i complerta c. Analitza el missatge persuasiu i elabora un judici d. Totes són correctes |
d. Totes són correctes
|
Tot individu, en ser exposat a un missatge persuasiu, l'accepti o no, genera unes creences vers aquest. Què NO necessita per generar aquestes creences?
a. Objectivitat b. Habilitat c. Evidències d. Motivació |
a. Objectivitat
|
En què diferenciem els dos models duals de la persuasió? (Elaboration Likelihood Model i l'Heuristic Systematic Model)
a. En l'ELM, només s'activa una ruta a la vegada, en canvi, en el HSM, les dues es poden activar simultàniament. b. En l'ELM, un estat d'ànim positiu pot esbiaixar el processament central, en canvi, en el HSM, un estat d'ànim pot arribar a ser una font d'informació per si sola. c. Els dos models descriuen exactament el mateix processament de la persuasió però amb diferents noms d. La resposta a i b són correctes |
d. La resposta a i b són correctes
|
A quin concepte psicològic fa referència la definició: “Prioritzem trets de la nostra identitat per sobre dels altres en funció del context i el moment”?
a. La saturació del jo b. El jo privat c. La fragmentació identitària d. El jo mutable |
d. El jo mutable
|
Quins conceptes psicològics relacionats amb identitat són clau per a les marques a l'hora de connectar amb el seu públic?
a. La fragmentació identitària, la multiplicitat i la complexitat de la identitat. b. El jo mutable, el jo conscient i l’autodiscrepància. c. El jo mutable, la saturació del jo i la fragmentació identitària. d. Cap és correcta |
c. El jo mutable, la saturació del jo i la fragmentació identitària.
|
Digues quina de les següents afirmacions en relació a la identitat com a narrativa és correcta:
a. Els individus reinterpretem esdeveniments passats i revisem la nostra pròpia narrativa identitària. b. No és possible que un esdeveniment passat afecti a la nostra identitat del present. c. La identitat té un desenvolupament temporal lineal amb relacions causals. d. La identitat com a narrativa depèn exclussivament del factor temporal. |
a. Els individus reinterpretem esdeveniments passats i revisem la nostra pròpia narrativa identitària.
|
Quina d'aquestes afirmacions no és coherent amb l'Anàlisi Crítica del Discurs [ACD] de Van Dijk?
a. L'enllaç entre el text i la societat és mediat b. Totes les persones tenim el mateix accés al poder en l'espai comunicatiu c. Per entendre el missatge primer hem d'entendre el context d. L'ACD tracta de problemes socials |
b. Totes les persones tenim el mateix accés al poder en l'espai comunicatiu
|
Quina d'aquests aspectes NO caracteritza el concepte "identitat" en el discurs persuasiu d'una marca
a. La identitat d'una marca no és monolítica. b. La identitat d'una marca prové exclusivament del seu esforç individual. c. La identitat d'una marca pot variar en el temps. d. La identitat d'una marca no és el mateix que la personalitat d'una marca. |
b. La identitat d'una marca prové exclusivament del seu esforç individual.
|
Quins dels següents mètodes podem utilitzar per descobrir trets identitaris dels consumidors rellevants?
a. Entrevistes b. Focus grups c. Discurs dels consumidors en xarxes socials d. Totes les anteriors |
d. Totes les anteriors
|
¿Qué formas del discurso público dominan en mayor parte la sociedad occidental?
a. El discurso de la política b. El discurso de grupos mayoritarios c. El discurso de las élites d. El discurso de las instituciones |
c. El discurso de las élites
|
Quina d'aquestes característiques no es considera una identitat menor dels individus?
a. Preferències musicals b. Estil de vestimenta c. Sexualitat d. Preferències alimetàries |
c. Sexualitat
|
Quin canvi discursiu va dur a terme Barbie davant les crítiques que la descrivia com una "nina estereotipada i sense significat"?
a. Canviar el disseny de la Barbie per ajustar-se als canons actuals b. Crear una nova identitat de marca, actualitzada als nous temps c. Reafirmar i prioritzar trets positius de la seva identitat preexistent. d. Totes són correctes. |
c. Reafirmar i prioritzar trets positius de la seva identitat preexistent.
|
La creació de la nostra identitat es conforma per un procés lineal unidireccional?
a. Sí, la identitat canvia a mesura que s'acumulen experiències b. No, ja que arribada l'edat adulta la nostra identitat no varia amb el temps c. Sí, ja que no podem canviar els successos del nostre passat d. No, ja que ens reposicionem i reinterpretem constantment records i successos passats |
d. No, ja que ens reposicionem i reinterpretem constantment records i successos passats
|
Quan una persona té una actitud positiva cap al reciclatge de residus perquè creu que és bo pel medi ambient, però així i tot compra una marca de texans que utilitza tinys molt contaminants perquè estan de moda, estem davant d'un fenomen de...
a. Dissonància conductual b. Actitud ambivalent c. Dissonància cognitiva d. Dissonància actitudinal |
c. Dissonància cognitiva
|
A quina dimensió de personalitat de marca pertany una marca atractiva, glamurosa, elegant i refinada?
a. Emoció b. Sinceritat c. Sofisticació d. Competència |
c. Sofisticació
|
Quan es manifesta l'innuendo effect?
a. Quan rebem informació negativa sobre un tret de personalitat competent d'un tercer. b. Quan s'omet la dimensió de sofisticació al parlar d'un tercer. c. Quan es parla positivament només sobre la dimensió de sinceritat d'un tercer. d. Quan rebem informació positiva només sobre la personalitat emocionant d'una marca. |
c. Quan es parla positivament només sobre la dimensió de sinceritat d'un tercer.
|
Segons les teories implícites d'intel·ligència, quines són les dues creences fonamentals dels individus respecte al potencial de canvi dels individus/marques?
a. Simbòlica i funcional b. D'identitat i incremental c. De manera perifèrica i central d. Cap és correcte |
b. D'identitat i incremental
|
Tenint en compte les 8 estratègies diferents en l'Anàlisi de Contingut, quina d'aquestes opcions NO correspon a una estratègia possible d'Anàlisi de Contingut...
a. El semiòleg - busca descobrir els rols narratius i els valors axiològics b. El lector - busca captar el contingut manifest del text exactament com l'autor vol transmetre'l c. El descobridor - intenta captar continguts ocults mitjançant un procés deductiu d. El jutge - intenta captar els continguts manifests que utilitza l'autor per ocultar altres missatges |
a. El semiòleg - busca descobrir els rols narratius i els valors axiològics
|
En el procés de dissonància cognitiva, quina de les opcions que té l'individu crea més desconfort mental?
a. Afegir nous pensaments/comportaments b. Ignorar o negar la informació en conflicte c. Reconèixer la incoherència i canviar de pensament/comportament d. Corregir un dels dos pensaments/comportaments |
b. Ignorar o negar la informació en conflicte
|
Si una persona no menja mai xocolata perquè creu que és dolenta per la salut, però com que li agrada molt i no sempre es pot contenir acaba pensant que una vegada a la setmana no fa mal, quin nivell de desconfort cognitiu trobem?
a. Ignorar o negar la informació en conflicte b. Reconèixer la incoherència i canviar de pensament/comportament c. Corregint un dels dos pensaments/comportaments d. Afegint nous pensaments/comportaments |
c. Corregint un dels dos pensaments/comportaments
|
De què depèn la magnitud del desconfort mental de l'individu?
a. De la importància de les premisses i del canal d'on provinguin. b. De la importància i el valor de les premisses i de la proporció de la informació dissonant. c. De la proporció de la informació dissonant i del subjecte que transmet el missatge. d. Només de la importància i valor de les identitats. |
b. De la importància i el valor de les premisses i de la proporció de la informació dissonant.
|
Cuál de estas dimensiones de personalidad NO pertenece al Big 5, pero sí al modelo de personalidad de marca?
a. Amabilidad b. Extraversión c. Sofisticación d. Responsabilidad |
c. Sofisticación
|
Quins són adjectius propis de la dimensió de la personalitat de marca de robustesa?
a. Independent i agosarat b. Líder i segur c. Persistent i vigorós d. Amigable i realista |
c. Persistent i vigorós
|
¿Cuáles son las dimensiones de la personalidad que se ven afectadas por el Innuendo Effect?
a. Todas b. Competencia y amabilidad c. Robustez, emoción y sinceridad d. Emoción y competencia |
b. Competencia y amabilidad
|
Quines són les dues dimensions de personalitat de marca que jutgem més ràpidament en contexts socials i estan relacionades amb l'Innuendo effect?
a. Sinceritat i emoció b. Sofisticació i emoció c. Competència i sofisticació d. Sinceritat i competència |
d. Sinceritat i competència
|
Para evaluar la personalidad de la marca proyectada a través del discurso debemos...
a. Analizar los mensajes articulados a lo largo del tiempo b. Analizar patrones delimitados en un tiempo determinado c. Analizar mensajes concretos que sean consistentes d. Analizar mensajes y eventos concretos seleccionados por el analista |
a. Analizar los mensajes articulados a lo largo del tiempo
|
¿Cuál de estos términos NO es uno de los 3 pilares de una marca?
a. Concepto b. Innuendo effect c. Nombre y símbolo d. Producto o servicio |
b. Innuendo effect
|
A quina dimensió de personalitat humana (Big 5) s'atribueixen els adjectius: sensible, nerviós, ansiós i insegur?
a. Responsabilitat b. Neuroticisme c. Obertura al canvi d. Extraversió |
b. Neuroticisme
|
Quin dels següents processos psicològics pot afectar la percepció de la personalitat de marca projectada a través del discurs?
a. Teories implícites b. Efecte innuendo c. Tipus de producte d. Totes són correctes |
d. Totes són correctes
|
Quina de les següents conseqüències de l'ús del principi d'egocentrisme ("tot allò que no sé, assumeixo que és com jo") en la transmissió del discurs d'una marca suposa un risc per aquesta?
a. Sense invertir en comunicació, s’expandeix l’univers simbòlic de la marca b. A mida que evoluciona el discurs, s’afegeixen elements/informació que pot contradir allò inferit anteriorment c. Com més informació completi l’individu, més coincidirà la marca amb ell mateix d. Cap de les respostes suposa un risc per a les marques |
b. A mida que evoluciona el discurs, s’afegeixen elements/informació que pot contradir allò inferit anteriorment
|
En la cocreació del discurs, l’anàlisi i comprensió del discurs prenen una perspectiva centrada en....
a. El mercat b. El producte c. El consumidor d. La marca |
c. El consumidor
|
Digues quina afirmació és falsa:
a. La cocreació del discurs de marca és un fenomen que sempre ha existit, encara que actualment ha pres rellevància. b. La cocreació afecta també al valor del producte, que crea en parts iguals entre el productor i el consumidor (mitjançant el seu ús). c. A dia d'avui, hi ha una major democratització del discurs de marca gràcies a la convivència dels missatges oficials amb els no oficials. d. En moments de crisi de marca, les col·laboracions comunicatives amb altres marques i embaixadors contribueixen a reparar la seva imatge més ràpidament. |
b. La cocreació afecta també al valor del producte, que crea en parts iguals entre el productor i el consumidor (mitjançant el seu ús).
|
Entenent el valor de la cocreació de significat i contingut, l'anàlisi i comprensió del discurs de marca ha de prendre una perspectiva centrada en...
a. El producte b. El consumidor c. La marca d. Totes són correctes |
b. El consumidor
|
De quin dels següents stakeholders és molt important tenir en compte la narrativa a l'hora d'analitzar un discurs de marca?
a. Proveïdors b. Empleats c. Influencers vinculats a la marca d. Totes les respostes són correctes |
d. Totes les respostes són correctes
|
Como afecta la "miopia del discurso" de una marca cuando comunica?
a. Influyen en la percepción global de la marca b. Construyen el discurso a partir de interacciones c. Olvidan la cocreación de contenidos y significados d. Dan el valor inherente al producto |
c. Olvidan la cocreación de contenidos y significados
|